czwartek, 28 kwietnia 2016

Sekrety figury Japonek :)

Całkiem niedawno światem blogosfery zawładnęły Koreanki a konkretnie ich "Sekrety urody". Na odpowiedź nie trzeba było długo czekać gdyż ostatnio na rynku wydawniczym pojawiła się nowość, tym razem z sekretami figury Japonek "Japonki nie tyją i się nie starzeją" autorstwa Naomi Moriyama.

"Jest takie miejsce, w którym ludzie żyją dłużej niż gdziekolwiek indziej. Czterdziestoletnie kobiety wyglądają tam tak, jak gdyby miały lat dwadzieścia. To wysoko uprzemysłowiony kraj, który stanowi potęgę gospodarczą na świecie. Ten kraj to Japonia"


Nie wiem jak Wy ale ja mam problemy z figurą :) Kocham słodycze i niestety widać to po mnie :). Kiedy dostałam maila z zapytaniem czy chciałabym otrzymać egzemplarz recenzencki książki byłam w lekkim szoku - to, że ktoś zaproponował mi coś takiego to jedno, a drugie wpisanie się książki w moje potrzeby :P

Książka zaczyna się od analizy statystyk, w których Japonia króluje :) Dowiadujemy się z nich, że:
  • Japonia posiada najniższy wskaźnik otyłości wśród krajów wysoko rozwiniętych,
  • średnia życia ludzi jest najwyższa
  • a wydatki na służbę zdrowia są najniższe.
Co jest tego zasługą? Naomi Moriyama przekonuje nas, że to wcale nie zasługa dobrych genów a dieta. Tak sekretem figury Japonek jest ich dieta - bogata w warzywa, ryby oraz ryż :) Dzięki książce możemy dowiedzieć się o podstawach kuchni japońskiej oraz poznać przepisy na cudowne japońskie dania.

Niestety w Polsce nie wszystkie produkty zawarte w przepisach są łatwo dostępne (książka jest tłumaczeniem z wydania amerykańskiego i autorka wspomina często, że produkty łatwo jest zdobyć - u nas może być trochę trudniej), ale dla chcącego nic trudnego :P (gorzej z moją studencką kieszenią :P). Możemy jednak potraktować książkę jako inspirację by sięgać po zdrową domową kuchnię zamiast wysoko przetworzonych produktów, polska kuchnia również jest cudowna :)

Polecam tę książkę jako źródło kulinarnych inspiracji :) Może dzięki niej uda nam się zmienić swój styl życia na zdrowszy? :)


1 komentarz:

  1. ej chce taką ksiązkę:)! gdzie jązdobyć hihiih

    OdpowiedzUsuń

Szukaj w tym blogu